wtorek, 1 października 2013

Moje sposoby na przeziębienie

Walczyłam jak mogłam ale niestety - przeziębienie dopadło i mnie. Dzisiaj dowiecie się co robię, by szybko wrócić do formy i uniknąć wizyty u lekarza. Nie będziemy potrzebowali do tego recepty ani (o zgrozo) antybiotyku.
Co do picia?
1. Woda - pijemy dużo, przefiltrowanej wody, nie możemy dopuścic do odwodnienia organizmu
2. Herbatka imbirowa - jest pyszna i szybko przynosi ulgę. Kupuję świeży imbir, obieram ze skórki i trę na małych oczkach, do tego dorzucamy sok z połowy cytryny i łyżkę dobrego jakościowo miodu. Zalewamy gorącą ale bardziej ciepłą wodą i przkrywamy. Wystarczy przecedzić i herbatka jest gotowa do picia. Szybko rozgrzewa, imbir ma silne działanie przeciwzapalne, a cytryna zawiera witaminę C.
3. Malina i lipa - herbata z suszonej maliny i lipy także będzie odpowiednia do picia podczas przeziębienia, jednak zanim wybierzemy z półki sklepowej pudełeczko koniecznie trzeba spojrzeć na skład. Dobre dzialanie będzie miała ta herbata która nie będzie zawierała słodzików i barwników.
4. Mieszanka czosnkowa - dla tych, którzy go nie lubią proponuję się przemóc. Od małego przy grypach i anginach mama podawała mi do picia mieszankę złożoną z gorącego mleka, dwóch łyżek miodu oraz dwóch rozgniecionych ząbków czosnku. Napój należy pić gorący bo wtedy najlepiej działa. Nie pijam mleka na codzień ale w sytuacjach kryzysowych ta mikstura ratuje mi życie. Kilkakrotnie zbiła u mnie nawet 40sto stopniową gorączkę! Ten specyfik należy potraktować jako zamiennik antybiotyku. Pijemy 2 razy dziennie, w szczególnośći gdy chcemy pozbyć się gorączki.
5. Koktajl - z banana, pomarańczy , cytryny i natki pietruszki. Wyciskamy sok z 2 pomarańczy i połówki cytryny. Do blendera wrzucamy obranego banana, natkę i zalewamy sokiem. Miksujemy i napój jest gotowy do picia. Jest to prawdziwa bomba witaminy C - wybierajcie tę witaminę w postaci naturalnej, odradzam kompulsywne łykanie tabletek jak nam radzą reklamy. Ja piję koktajle na śniadanie - są treściwe, nie obciążają żołądka , czuje się po nich lekko i także szybko nie dopada mnie głód.

Co jeść?
1. Rezygnujemy z cukrów, słodkości i wszystkich tego typu wynalazków
2. Rosół - rozgrzewa organizm, działa odksztuśnie, nie obciąża żołądka. Ja piję bardziej bulion - mój składa się z dużej ilości marchwi, pietruszki, selera , cebuli, czosnku oraz natek. 
3. Geste zupy - dobry będzie krem z marchwi, imbiru, cebuli oraz z dużą ilością kurkumy, która ma silne dzialanie przeciwzapalne. Możemy przygotować taką zupę z innych warzyw ale należy pamiętać o dodaniu do nich produktów o działaniu leczniczym.
4. Unikamy smażonek i ciężkich potraw - nasz organizm skupi się na kilkugodzinnym trawieniu obfitego i ciężkiego jedzenia, zamiast walczyć z chorobą.

Inne porady
1. Na problemy z gardłem i stany przedanginowe nie ma nic lepszego niż płukanie gardła.
-płukanie wodą z solą
-płukanie czystym olejkiem z drzewa herbacianego rozcieńczonym z ciepłą wodą
-płukanie z dodatkiem wody utlenionej
Pierwszy sposób nie należy do najprzyjemnieszych, możecie wybrać dowolny - wszystkie są bardzo skuteczne. 
2. Zamiast kropli i sprayów do nosa - inhalacje! Do miski wlewamy gorącą wodę, ja dodaję do niej trochę amolu lub olejku z drzewa herbacianego. Pochylamy się nad miska i przykrywamy ręcznikiem (robimy taki namiot), zamykamy oczy i wdychamy powoli parę. Działa z prędkością światła - nos od razu się przetyka :)
3. Nie pijemy czarnej herbaty z cytryną! Taka mieszanka wytwarza cytrynian glinu, który jest bardzo niebezpieczny dla organizmu.
4. Wietrzymy mieszkanie, opatulamy się ciepło i otwieramy okna. Ciepło mieszkania i włączone grzejniki to idealne warunki dla bakterii. 
5. Staramy się wypocić i ubieramy się porządnie.

Wracajcie do zdrowia i nie dajcie się chorobie :)

5 komentarzy:

  1. wracaj do zdrowia bo nudno na uczelni:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam jedno zapytanie. Czarna herbata to taka z cyjlu Lipton, saga? Bo porady mega spoko i bardzo mi sie przydadza zwłaszcza, ze dopadło mnie przeziębienie ale ta herbata mnie zastanowiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dokładnie :) czarna herbata to ten najzwyklejszy rodzaj.

      Usuń
  3. JESTEŚ NAJLEPSZA ! :*

    OdpowiedzUsuń