czwartek, 12 września 2013

Chlorella i Spirulina - algi na wagę złota

Jakiś czas temu usłyszałam pierwszy raz o spirulinie i chlorelli – mikroalgach, o cudownych właściwościach. Widząc, że zainteresowanie nimi rośnie z prędkością światła, a jak wiadomo wszystko co z chlorofilem jest zbawienne dla naszego zdrowia – postanowiłam zakupić jedno opakowanie.

Działanie i właściwości tych mikroalg są wręcz nieocenione dla naszego organizmu, działają na mnóstwo schorzeń i przypadłości, przedłużają życie (znane i kochane przede wszystkim w Azji) i zapobiegają wielu niekorzystnym zmianom chorobowym. Chlorellę i spirulinę możecie kupić w formie proszku – dodając do jedzenia, w formie tabletek lub kapsułek. Mój wybór padł na kapsułki , ciężko byłoby mi dosypywać proszku algowego do każdej potrawy, a tym samym zobaczyć jakieś efekty.  Kapsułki mają trochę nieprzyjemny zapach, czuć to wyraźnie  po otworzeniu opakowania, jednak ten smak nie jest już wyczuwalny w ustach i nie pozostawia też nieprzyjemnego posmaku. 


Właściwości
SPIRULINA:
-jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka (nawet do 65%!)
-posiada mnóstwo witamin: z gr. B, witaminę E, beta karoten, żelazo, mangan, cynk, miedź, selen
- zawiera enzymy, bioflawonoidy, kwas foliowy, nienasycone kwasy tłuszczowe, przede wszystkim kwas linolenowy GLA oraz sprzężony kwas linolowy CLA, który wspomaga odchudzanie (wystarczy połknąć 2-3 kapsułki pół godziny przed posiłkiem, by zminimalizować łaknienie i zjeść mniej)
-barwniki: fitocyjanina (odkryta jedynie w spirulinie) i chlorofil, które działają na organizm przeciwzapalnie, antyoksydacyjnie i antyalergicznie
-oczyszcza organizm z toksyn, przyspiesza metabolizm i procesy trawienne

-jest bardzo silnym antyoksydantem, więc wzmacnia układ immunologiczny (stosowane w profilaktyce nowotworowej)
-zwiększa produkcję przeciwciał, zwalczających infekcje, a także choroby przewlekłe

CHLORELLA
-ma zdumiewającą ilość składników odżywczych takich jak minerały, witaminy i aminokwasy
-posiada elementy, które odpowiadają za wzmocnienie systemu immunologicznego, poprawę pamięci, koncentracji oraz eliminację toksyn z organizmu.
-Jest niezwykle pomocna w schorzeniach chronicznych, takich jak reumatyzm, artretyzm, cukrzyca, zaburzenia ciśnienia, trawienia i wchłaniania, jak również w wirusowych i bakteryjnych infekcjach oraz grzybicach.
-Zawiera więcej witaminy B12 niż wątroba wołowa i jest znakomitym, a jednocześnie niskokalorycznym źródłem tej witaminy
-wzmacnia żołądkowo-jelitową błonę śluzową przeciwko szkodliwym substancjom (zdrowe jelita to podstawa zdrowego organizmu!)
-wiąże takie trucizny jak metale ciężkie - rtęć z amalgamatów czy kadm z papierosów, jak również rozpuszczalniki, pestycydy, PCB itp.

Co zauważyłam stosując spirulinę i cholerellę?
Biorę je od początku czerwca i od tego czasu naprawdę czuje się dobrze

-zmniejszenie objawów alergii skórnej
-dużo lepsze funkcjonowanie i sprawność stawów
-lepiej się wysypiam, rano mam więcej energii
-mniej wypadających włosów
-nie łapię żadnyh infekcji, nie miewam kataru, bólu gardła, kaszlu
-jestem dużo mniej nerwowa

Kapsułek jest sporo, mam jeszcze prawie pół opakowania ale jestem więcej niż pewna, że kupię jeszcze następne

Gdzie ją dostać?
Chcąc kupić ten specyfik bądźcie ostrożni. W internecie jest masa tych alg niewiadomego pochodzenia, w zaskakująco niskich cenach, można je dostać wszędzie. Jednak jeśli chcecie mieć z nich pożytek dla zdrowia, kupujcie tylko i wyłącznie Spirulinę i Chlorellę ekologiczną i organiczną (ta sztuczna, pryskana, chodowana w niewiadomych miejscach napewno w żaden sposób wam nie poprawi zdrowia). Zajrzycie tam, gdzie ja kupiłam swoją. Sklep internetowy Organeo w zakładce „Ekologiczne Suplementy diety” ma cały arsenał ekologicznych i oryginalnych specifików. Możecie tam dostać algi w formie proszku, tabletek, kapsułek, w różnych cenach i ilościach. Jedeny minus to może być cena – 80 zł za 180 tabletek. Moim zdaniem jednak warto - jest to nieporównywalnie lepsze niż drogie, chemiczne witaminy z apteki czy inne środki na receptę. Ja przetestowałam i kupię ponownie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz